zondag 24 juli 2011

Soms gewoon alleen maar mama aub?

De naam van mijn weblog verraadt dat ik meer dan alleen maar mama ben. Ik ben namelijk ook nog een werkende vrouw, ik sport graag, heb een aantal hele lieve dierbare vriendinnen, ik doe nog meer dan zorgen voor het kleine grut hier in huis.
Deze week was zo'n week die ik graag zou vergeten. Want ik werkte veel en het was niks leuks. Ik doe "iets" in de zorg en heb daarbij te maken met de meest kwetsbare mensen uit de samenleving. Nu niet met z'n allen gaan roepen "maar het is zo'n dankbaar werk hè", want dat is vaak niet. Maar ik vind het wel leuk werk en het betaald nog goed ook. Vaak hele ingewikkelde shit, waarbij mensen op alle levensgebieden forse problemen ervaren.
De regelnicht in mij houdt daarvan.
Maar deze week dus even niet. Het was too much, te heftig. Te verdrietig.
De wereld is ziek, laten we het daarop houden.

Ik kan het normaal goed achter me laten. Maar vrijdag kwam ik verdrietig thuis. En het verdriet greep me naar de keel. Een goed gesprek met de wederhelft en zelfs met m'n beste vriendin hielpen niet. Pas in de loop van vandaag kreeg ik weer lucht.
Balen, want ik heb 2 superlekkere jongetjes hier maar het enige wat ik op zo'n moment kan, is vluchten uit de realiteit. Helaas hadden we daar Noorwegen en de dood van Amy W., die mij om persoonlijke reden enorm aangreep.
Het was een schijtweek dus.
En hij begon zo goed. Met Take That.

Ik zeg: vanaf nu wordt het zomer en ik ga op zoek naar een andere baan.
Het zal me allemaal benieuwen.

8 opmerkingen:

  1. Nicolet: het moet soms heel moeilijk zijn om jouw werk te doen. Als je met de moeilijkse/zwartste kanten van de mensen wordt geconfronteerd. Vanaf hier een dikke knuf voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het knap dat je het kunt. Je werk. Echt diep respect want het is zo nodig. Maar ik zou 't niet kunnen. Ik vind mijn eigen werk soms al heftig genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar ..... je bent een geweldige mama en ik zou willen dat al die mensen, die vol met problemen zitten, zo een mama hadden gehad ..

    Het wordt zomer! Nu! Ja!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga je echt op zoek naar een andere baan? Wat een moed heb je dan zeg. Echt waar, dat vind ik knap want mensen blijven zo vaak hangen in werk dat ze niet gelukkig maakt, alleen maar omdat ze het kennen. Maarja, moedig heb je ik geloof ik al vaker genoemd. Dit weekend was er ook genoeg op het nieuws om diepbedroefd te worden, hoe goed je week ook was. Tranen met tuiten huilen om Noorwegen en al doet Amy W. mij weinig vind ik het altijd droevig dat mensen zichzelf zo kunnen verliezen in verdovende middelen (mijn veronderstelling natuurlijk) en wat mensen ook zeggen, dit is geen eigen keus meer naar mijn mening. Dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Komende week gaat het vast al een stuk beter ! succes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de wereld is ziek
    nou en of
    kijk het journaal maar
    brrr

    dikke smakkert
    suc6 met zoeken en vinden van een nwebaan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knuffel. Meer niet. En heel veel liefs voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap van je om zo'n stap te nemen!

    BeantwoordenVerwijderen