donderdag 16 augustus 2012

Waarom iedere vrouw zou moeten hardlopen

Dat is een van de eerste onderwerpen uit "Loopgids voor vrouwen" van Sam Murphy. Een geweldig boek voor en door hardloopsters. Ik ben een loopjunk geworden, in het dikke half jaar dat ik nu loop. Totaal verslingerd. Aan het lopen, alleen zijn met m'n hoofd en m'n ritme. Iphone aan, nike+ app lopend en #gasopdielolly
Momenteel ben ik in training voor #7hl ofwel de Zevenheuvelenloop in Nijmegen op 18 november. Natuurlijk zojuist een flinke klap gehad door de opname ivm de ziekte van Crohn, maar ik laat me er niet van weerhouden weer heerlijk te gaan lopen. Ik ben er van overtuigd dat het goed voor me is, zolang ik luister naar m´n lichaam.

Maar die redenen waarom ik het iedereen aanraad en die ook Sam Murphy noemt. Het zijn er talloze. Waarom ik het vooral moeders met kinderen aanraadt? Het is tijd voor jezelf, in je eentje, zonder huishouden of (gillende) kinderen. De manier om niet gillend gek te worden van de combinatie lieve kinderen, drukke baan, druk huishouden en sociaal leven. Daarnaast krijg je er een enorm goede conditie en betere gezondheid van, mits je je houdt aan een goed schema en luistert naar je lijf. Je denkvermogen verbetert, u moest eens weten wat ik allemaal bedenk tijdens het lopen. Ik los nog net niet de crisis in het Midden Oosten op maar ik kom aardig in de buurt.

U zult de komende tijd nog vaker loopblogjes hier gaan vinden, ik ben immers een hardloper. Crohn of niet, lopen kan ik dus lopen zal ik.

8 opmerkingen:

  1. O ik sta daar elk jaar aan de kant om lief, schoonzus en twee zwagers aan te moedigen, zal dit jaar extra hard klappen enzo.
    RESPECT!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Steor van je. Ik ben het ook helemaal met je argument dat het goed is voor moeders die elke dag tussen de kinderen zitten. Maar waar laat je je kinderen als je zelf gaat rennen dan?! (O, het antwoord ligt hier naast me in bed geloof ik... (-; )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hetzelfde met het hometrainen. HEERLIJK! Lekker zweten en gaan met die banaan. Tijd voor jezelf.
    Stoer dat je het al weer opgepikt hebt. Ik vind het knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De nieuwe runners World heeft manlief net ingepikt. Jongste ligt al op de loer, maar ik neem hem morgen mee naar Parijs! ;-) Zondag ga ik in Parijs lopen! Samen lopen?? Met Nike+? Jij hier, ik daar... Deal?? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ah nou ik ben net weer begonnen met trainen dus wie weet denk ik er binnenkort ook over ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi! Net je blog ontdekt. Ik ben geen mama, maar wel loopster en heb ook ontzettend veel gehad aan het boek van Sam Murphy. Ik kom hier zeker nog eens piepen af en toe! Sportieve groetjes, Julie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mag ik je hierop wijzen http://www.franspennings.org/attachments/File/RA_1312.pdf
    Jurisprudentie over ziek zijn, trainen voor een marathon en een eventuele WIA uitkering.

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is nie meer nuus dat DR Ryk van wealthylovespell@gmail.com 'n man is wat deur God gestuur is om die eensame, onderdrukte, verlate en gebroke harte te help nie. Ek het onlangs kommentaar gesien hoe hierdie man help om verlore liefde in 'n baie kort tydjie te herstel en ek is lankal depressief, want ek het my man na 'n ander verloor. Ek het kontak gemaak met hom en ek het gesĂȘ ek sal resultate in 2 dae kry, maar ek het dit eintlik nie glo nie, soos ek dit van ander gehoor het wat ek gekontak het en tog niks anders as tot my grootste verrassing nie, het alles gebeur soos belowe en ek kon Moenie hierdie vreugde hou nie, maar het daartoe gelei dat hierdie blog gepraat het oor die goedheid wat deur dr. wealthy aan my gewys is. As jy verlore of verward is, bekommer jou nie meer nie en kontak Dr Ryk op wealthylovespell@gmail.com of jy Whatsapp hom. + 2348105150446 Hy is God gestuur.?

    BeantwoordenVerwijderen