dinsdag 14 juni 2011

Huisvrouwenrock

Ik ging dus naar Pinkpop. Aangezien ik geboren en getogen ben in het dorp waar sinds 1987 Pinkpop wordt gehouden, kom ik er ook al jaren. Eerst alleen maar kijkend naar de mensenmassa die ons dorp drie dagen overnam, later in de puberteit als alto en liefhebber van stevige muziek.
Ik stond jaren op de camping, was soms al dronken voordat de eerste haring in de grond was geslagen en belandde ooit in een tentje met een jongen die niet mjjn vriendje was. Dat vriendje zat in ons gezamelijke tentje op mij te wachten.
Jaja, dat waren de tijden. Lachen gieren brullen, wat ik je brom.
Net als die keer dat de plastuit gratis werd uitgedeeld. En ik 'wel even zou voordoen hoe een geƫmancipeerde tienermeid staan kon plassen'. Plassen lukte prima want ik moest 'pissen als een reiger'. Alleen werkte dat ding niet. Of ik deed het fout.
De waarheid ligt ergens in het midden.
Gevolg was gewoon dat m'n volle plastuit doorbrak en ik een letterlijk zeiknatte broek had. Op een vol festival.

Dat waren de tijden.
Ik was de laatste jaren nog steeds met regelmaat op het festival te vinden, ook in zwangere toestand. Kramperen deden we alleen nog op Rock Werchter en in een tent slaap ik alleen met m'n eigen lief en niet met iets lekkers wat ik toevallig op de camping voorbij zag lopen.

Nu was ik dus alleen met m'n vriendin gegaan. Zij is moeder van 2 basisschool kindjes, ik van 2 kleinere kindjes.
Na het drinken van 1 Jillz stonden we op de kop en kregen we de slappe lach. Dat ik m'n kolf meenam maakte het nog gezapiger. Maar het was supergeregeld: backstage een aparte kolfruimte, samen met andere mama's kolven, ijskastje, gratis drinken.
Coldplay, waar ik m'n kaart toch wel voor had gekocht, maakte mjjn verwachtingen echt niet waar. Een beetje een half uur te laat komen?! Als je mij 1,5 miljoen dollar betaald dan kom ik wel op tijd hoor! Dus ik was liever zondag of maandag geweest. Maar toch. Het was heerlijk.
Volgend jaar weer 's een heel weekend, kan niet wachten.

4 opmerkingen:

  1. Vroeger, toen ik nog jong en wild was, toen ging ik wel naar concerten (en een paar keer Torhout Werchter). En twee jaar geleden had ik naar PP gegaan, maar helaas zei Depeche Mode af en ik dus ook.
    Ik heb al meer kritiek gehoord op Coldplay. Beetje suf van zo'n band niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ieder jaar zie ik het weer op TV. Pinkpop. En ieder jaar denk ik weer: "Volgend jaar ben ik er ook bij." Waarom zat ik nu dan toch weer achter die TV???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nicolet: dat heb dus echt nog nooit gedaan een festival bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat Coldplay zo tegenviel...! Ik ren nog steeds geweldig op hun muziek!! En volgend jaar maar zonder kolf dan? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen